U oluji

igrani, melodrama, Hrvatska, Jugoslavija, 1952

REŽIJA: Vatroslav Mimica

U oluji

ULOGE:
Mia Oremović (Rose),
Dragomir Felba (Drago),
Antun Nalis (Vincenco),
Dragica Malić (Kika)

SCENARIJ:
Vatroslav Mimica,
Frano Vodopivec,
Veljko Bulajić

FOTOGRAFIJA:
Frano Vodopivec

GLAZBA:
Boris Papandopulo

MONTAŽA:
Blaženka Jenčik

Sadržaj:

U dalmatinskom primorskom mjestu nakon Drugog svjetskog rata pratimo sudbinu udovice Rose. Rosin suprug Jure nestao je kao partizan te je proglašen mrtvim, a nakon višegodišnjeg izbivanja u mjesto se vratio njegov brat Drago, koji je bio zaljubljen u Rosu. Unatoč zlim jezicima Rose i Drago se spoje i naposljetku vjenčaju. Švercer Vincenco pokuša nagovoriti Dragu da mu se pridruži u njegovim ilegalnim poslovima. Uskoro stiže šokantno pismo o Jurinoj sudbini…

Prvak hrvatskog modernizma Vatroslav Mimica započeo je igranofilmsku karijeru melodramom izvedenom u klasično fabularnom stilu U oluji u kojoj su glumački briljirali Mia Oremović, Antun Nalis i tadašnja srpska filmska zvijezda Dragomir Felba. U oluji je istovremeno bio prvi igrani film sjajnog snimatelja Frane Vodopivca, poznatog po izražajnosti svoje crno-bijele fotografije. Film je odgovarao svjetskom trendu melodrama snimljenih u egzotičnim ruralnim ambijentima. Uz žanrovski znalačku Mimičinu režiju U oluji se ističe slobodnijim odnosom prema erotici, produkcijski upečatljivim akcijskim završetkom u barci po olujnom vremenu i duhovitom glumačkom minijaturom Veljka Bulajića u ulozi ljigavog svećenika.

Hrvatska kinoteka Hrvatskog državnog arhiva uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra restaurirala je ovaj film digitalnim postupkom 2020. godine. Restauracija u rezoluciji 2K izvedena je u zagrebačkim studijima Ater i Klik film. U restauraciji slike korišten je originalni negativ na zapaljivom, nitratnom filmu, a u restauraciji zvuka ton kopija filma.

Uoči projekcije, uvodnu riječ održat će supervizor digitalne restauracije Vjeran Pavlinić, a nakon projekcije će više o filmu reći filmolog dr. sc. Tomislav Šakić. 

c/b, digitalna restauracija, 87'