Identifikacija jedne žene

Identificazione di una donna, igrani, romantična drama, Italija, Francuska, 1982

REŽIJA: Michelangelo Antonioni

Identifikacija jedne žene

ULOGE:
Tomas Milian (Niccolo),
Daniela Silverio (Mavi),
Christine Boisson (Ida),
Veronica Lazar (Carla),
Enrica Antonioni (Nadia)

SCENARIJ:
Michelangelo Antonioni,
Gérard Brach,
Tonino Guerra

FOTOGRAFIJA:
Carlo di Palma

GLAZBA:
John Foxx

MONTAŽA:
Michelangelo Antonioni

Sadržaj:

Nakon razvoda od dugogodišnje supruge, ugledni filmski redatelj Niccolò Farra tijekom priprema za svoj novi projekt, za koji traži i novu glavnu glumicu, upozna privlačnu mladu Mavi. Kad se s Mavi upusti u vezu, Niccolòa će ubrzo početi uznemiravati zagonetni telefonski pozivi u kojima ga nepoznati muški glas upozorava da se čuva neobične djevojke. Zaintrigiran tim pozivima, redatelj će bezuspješno pokušati doznati tko je čovjek koji ga zove, a kojeg s Mavi zacijelo veže zajednička prošlost. A kad Mavi uskoro na čudan način iziđe iz njegova života, Niccolò će nedugo potom započeti vezu s atraktivnom Idom, djevojkom posve drugačijom od Mavi. No on ni ne sluti da će tragovi odnosa s Mavi otežati njegovo razvijanje skladne veze s Idom, kao i da će se posljedice njegove veze s Mavi i dalje intenzivno osjećati.

Nagrađena na festivalu u Cannesu 1982. godine te godinu kasnije nominirana za prestižnu talijansku nagradu David di Donatello u kategoriji najbolje fotografije redateljeva stalnog suradnika Carla Di Palme (Crvena pustinja, Uvećanje, Sjene i magla, Moćna Afrodita), egzistencijalna romantična drama suscenarista i redatelja Michelangela Antonionija njegov je pretposljednji dugometražni projekt. U ugođajem sjetnom ostvarenju polaganog ritma autor se nastavlja baviti nekima od svojih omiljenih tema, od ljudskog traganja za vlastitim identitetom i preispitivanja istog, preko istraživanja skrivenih zakutaka ljudske duše do tematiziranja odnosa i nerazumijevanja među pojedincima te odnosa prošlosti i sadašnjosti protagonista. Pritom u priči o redatelju koji istodobno traga za filmskom temom i glumicom kao i za ljubavnom partnericom nudi kritički intoniranu i autorefleksivnu interpretaciju vlastitog tematskog univerzuma kojim se na superiorniji način bavio u glasovitoj ´tetralogiji o otuđenju´. Koristeći i elemente trilera, Antonioni je u doba postmodernizma stvorio za njega stilski i tematski prepoznatljivo modernističko djelo za koje je scenarij uz Tonina Guerru supotpisao Gérard Brach (Stanar, Mahnitost i Gorki mjesec Romana Polanskog, Ime ruže), a koje uz sugestivnu režiju i sjajnu fotografiju odlikuje i uvjerljiv glumački nastup markantnog Tomasa Miliana (Lijepi Antonio, Boccaccio ´70, Agonija i ekstaza, Zimska ubojstva).

boja, 130'

Trailer