Prezir

Le mépris, igrani, drama, Francuska, Italija, 1963

REŽIJA: Jean-Luc Godard

Prezir

ULOGE:
Brigitte Bardot (Camille Javal),
Michel Picolli (Paul Javal),
Jack Palance (Jeremy Prokosch),
Giorgia Moll (Francesca Vanini),
Fritz Lang

SCENARIJ:
Jean-Luc Godard (prema romanu Alberta Moravije)

FOTOGRAFIJA:
Raoul Coutard

GLAZBA:
Georges Delerue,
Piero Piccioni

MONTAŽA:
Agnès Guillemot,
Lila Lakshmanan

Sadržaj:

Glasoviti redatelj Fritz Lang u mondenom ljetovalištu na talijanskom otoku Capriju snima film o pustolovinama starogrčkog mitološkog junaka Odiseja. Snimanje protječe uz brojne nesuglasice između Langa i američkog producenta Jeremyja Prokoscha, jer redatelj želi snimiti umjetničko djelo bez podilaženja gledateljima, dok producent pokušava realizirati komercijalno usmjeren film namijenjen što široj publici. Stoga Prokosch angažira mladog scenarista Paula Javala, koji dobije zadatak prepraviti postojeći scenarij. Javal na snimanje stigne sa svojom privlačnom suprugom Camille, nekadašnjom daktilografkinjom koja zbog suprugove plahosti i nesigurnosti žudi za istinskom prisnošću i bračnim zajedništvom. U želji da se dodvori beskrupuloznom Prokoschu i zadrži unosni angažman, Javal odluči uz pomoć Camille šarmirati neugodnog producenta.

Psihološka drama koju je veliki Jean-Luc Godard (Do posljednjeg daha, Ludi Pierrot) opisao kao „priču o nesporazumu između jednog muškarca i jedne žene” temeljena je na romanu Alberta Moravije. Riječ je o dijelom satirično intoniranom ostvarenju koje je unatoč neuspjehu na kino-blagajnama u vrijeme premijere naknadno prepoznato kao važan i velik film, za neke i remek-djelo obilježeno novovalnom estetikom te fokusirano na čestu autorovu temu, onu tegobnog procesa rada na realizaciji filma. Iako je posrijedi najkonvencionalniji naslov u Godardovoj karijeri, Prezir je intelektualno poticajna i emotivno eksplicitna drama koja predstavlja jasan primjer autorova raskida s tradicionalizmom u filmskoj umjetnosti. Cjelinu u kojoj je elaborirana slojevitost međuljudskih odnosa i koja funkcionira kao parabola o čovjekovu nepokolebljivu očekivanju boljitka, odlikuju i sjajni glumački nastupi, osobito Brigitte Bardot u jednoj od najboljih uloga karijere, ali i Michela Piccolija te Jacka Palancea. Osobita je atrakcija nastup velikog njemačkog redatelja Fritza Lnaga pod vlastitim imenom, kao i Jeana-Luca Godarda u roli njegova asistenta.

boja, 102'

Trailer