Agnès Varda
30.05.1928, Bruxelles, Belgium - 29.03.2019, Paris, France
Films by this director
Jacquot de Nantes
(1991)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Patrick Blossier, Agnès Godard, Georges Strouvé
Synopsis:
A year after her husband’s death, director and screenwriter Agnes Varda directed this film about his childhood, based on Demy’s memoirs. We follow the life of the famous director; as a boy in 1930s he was fascinated by film. Growing up in a happy family, small Jacques buys a camera and makes his first amateur film.
b/w and color, 120 min
Vagabond
(Sans toit ni loi, France, 1985)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Patrick Blossier
Synopsis:
In southern France, a frozen body is found in a ditch. It is Mona, a vagabond whose past is a mystery. Through memories and conversations with other people, we find out what happened in the last days of her life. She wandered from place to place and met many people: a Tunisian worker in a vineyard, a family of sheep breeders, a professor of agronomy who tries to save trees, a maid who lets her spend the night in a an empty room…
color, 105’
Cleo from 5 to 7
(Cléo de 5 á 7, France, 1962)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Paul Bonis, Alain Levent, Jean Rabier
Synopsis:
Flanerski i elokventan portret Pariza šezdesetih. Grad koji se rastvara pod ženskim pogledom. Kronika o prolaznosti vremena. Kako žene vide i kako njih vidi svijet. Razmažena pariška pop pjevačica iznenada se suočava s mogućnošću da ima rak. Više od smrti užasava je potencijalna ružnoća i osakaćenost. U prvoj sceni filma praznovjernoj Cléo u tarot kartama ukazuje se figura smrti. Vidovnjakinja joj sugerira kako ova karta može značiti i transformaciju, ali Cl&e...
b/w, DCP, 90’
Salut, les Cubains!
(Kuba, France, 1963)
Directed by: Agnès Varda
Synopsis:
U maniri cinécriture Agnès Varda montira 1800 crno-bijelih fotografija koje s humorom prikazuju kubansku kulturu, modu i običaje te portretira junake, povijest i munjeviti razvoj Kubanske revolucije. Njezin film čini opipljivim uzbuđenje i velike nade mladog socijalističkog naroda. (D. P.)
30'
Along the Coast
(Du côté de la côte, France, 1958)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Quinto Albicocco, Raymond Castel
Synopsis:
Vardin vodič kroz Azurnu obalu (ili francusku rivijeru kako je zovu njezini brojni engleski posjetioci) autorskim pristupom i temom evocira Povodom Nice (1929.) Jeana Vigoa. Negdje na pola puta između putopisa i vizualne poeme Varda nas podsjeća da iako su snovi kolektivni, vrtovi ovog lažnog Edena nisu otvoreni za javnost. Nakon ljetne vreve slijedi jesenji smiraj i sve što ostaje su šareni suncobrani koji djeluju otužno onako raštrkani usred puste plaže. „Moramo osta...
color, 25’
La Pointe Courte
(France, 1955)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Paul Soulignac, Louis Stein
Synopsis:
U močvarnom kraju između mora i lagune – na obali zapadnog Mediterana smjestilo se neobično ribarsko naselje la Pointe Courte. Mjestašce kao da egzistira izvan vremena i modernosti –sa suvremenom Francuskom dijeli jedino željeznicu. Mladi ljubavni par – ona je Parižanka, a on lokalac – dolazi ovdje na nekoliko dana kako bi odlučili o sudbini svoje veze. Po uzoru na Faulknerove Dvije palme sineastica povezuje dva potpuno različita svijeta u kompleksnu narativnu stru...
b/w, DCP, 86'
The Fiancés of the Bridge Mac Donald
(Les fiancés du pont MacDonald ou (Méfiez-vous des lunettes noires), France, 1961)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Jean Rabier
Synopsis:
Podnaslov upozorava: "Čuvajte se tamnih sunčanih naočala." Anna i njezin ljubavnik, čiji izgled u kuglani i leptir mašni podsjećaju na mladog Bustera Keatona, čedno se ljube na mostu s pogledom na Seinu. On stavlja sunčane naočale i maše dok ona trči niz stepenice do ruba rijeke, a zatim užasnuto gleda kako je srušena i utovarena u stražnji dio mrtvačkih kola. Uzalud, dao se u potjeru. Neutješan, kupuje veliki pogrebni vijenac i rupčić od simpatičnih prodava...
b/w, 5’
Diary of a Pregnant Woman
(L'opéra-mouffe, France, 1958)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Sacha Vierny
Synopsis:
Trudna sineastica vodi nas kroz ulicu Mouffetard u Latinskoj četvrti u Parizu. Njezina tura po mnogočemu se razlikuje od prosječne turističke brošure, ali i većine novovalnih filmova. Eteričan i razigrani kratkiš leluja između dokumentarističke uronjenosti u sadašnjicu i esejističke intimnosti, socijalnog angažmana i nadrealističke distanciranosti. Film je podijeljen u segmente koje razdvajaju rukom pisani međunaslovi – ponekad lakonski precizni, a ponekad poetski zaku...
b/w, 16’
Le Bonheur
(France, 1965)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Claude Beausoleil, Jean Rabier
Synopsis:
“Sretna obitelj, vječno ljeto, putena ljubav, obiteljski piknici, čitav spektar boja i senzualnosti koje su karakterizirale impresionizam; a onda žena počini samoubojstvo; ljubavnica zauzme njezino mjesto i još jedno ljeto sreće otpočinje. Pritajeno subverzivno djelo velike originalnosti.” Ovim je riječima Amos Vogel sumirao jedan od Vardinih najprovokativnijih filmova (feministice nisu voljele ovaj film podjednako koliko i konzervatori bračne institucije). Iza zavaravajuće ži...
color, DCP, 79’
Black Panthers (Huey)
(France, USA, 1968)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Agnès Varda, David Myers
Synopsis:
Važan memento militantnog crnačkog pokreta u SAD-u 1960-ih godina – njegovih vođa, sastanaka, zatvorenika. (“The revolution has come, time to pick up the gun.”) Film je snimljen u suradnji s Black Panther Party for Self-Defence povodom uhićenja jednog od osnivača Crnih pantera Hueyja P. Newtona zbog ubojstva policajca u Oaklandu. Sebi svojstvenim emocionalnim i političkim angažmanom Varda prepoznaje univerzalne konotacije tipično američkog fenomena.
color, DCP, 31’
Lions Love (...And Lies)
(France, USA, 1969)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Stevan Larner
Synopsis:
Treći u nizu Vardinih kalifornijskih projekata (snimljen nakon kratkiša Crne pantere i Ujak Yanco) ujedno je i jedan od njezinih najambicioznijih filmskih eksperimenata. U iznajmljenoj vili u Santa Monici, usred suncem okupanih holivudskih brežuljaka, pratimo ménage à trois između jedne žene i dva muškarca. To su ikone kontrakulture, hipijevske bitange par excellence – Warholova muza Viva i kreatori hit broadwayskog mjuzikla Kosa, James Rado i Gerome Ragni. Slu&...
color, DCP, 112’
Women Reply
(Réponse de femmes: Notre corps, notre sexe, France, 1975)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Jacques Reiss, Michel Thiriet
Synopsis:
Svaki put kada se žena svlači da bi prodala neki proizvod - ja sam ta koju svlače. Ja sam ta koju tretiraju kao izložak. Ja sam ta koju preziru. Ja sam ta koju žele. Ja sam ta koju kritiziraju. Ja sam ta koju kupuju. Što zapravo znači biti žena? Kako žene žive status koji društvo rezervira za njih? Na ovakva pitanja jedne televizijske postaje pred kamerom Agnès Varda odgovara skupina redateljica, iz drugačijih pozicija, sa različitim motivima i pogledima na svet. Žene odgo...
color, 8’
One Sings, the Other Doesn't
(L'une chante, l'autre pas, France, Venezuela, Belgium, USSR, 1977)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Charles Van Damme
Synopsis:
Kada je Agnès Varda 1977. godine snimila svoj folk-pop mjuzikl o pobačaju Jedna pjeva, druga ne pobačaj je u Francuskoj bio legalan svega dvije godine – zahvaljujući Veilovu zakonu u borbi za koji je i sama Varda izašla na ulice. Bilježeći personalne i političke (ali i modne) promjene u životima dviju Francuskinja u turbulentnom periodu od početka 1960-ih do sredine 1970-ih Jedna pjeva, druga ne radosna je feministička himna ženskoj solidarnosti, teško izborenim pobjed...
color, DCP, 120’
Uncle Yanco
(Oncle Yanco, France, USA, 1967)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: David Myers, Didier Tarot
Synopsis:
Dok u San Franciscu promovira svoj najnoviji film (znanstveno-fantastična romansa Les créatures) Agnès Varda saznaje od prijatelja Toma Luddyja da ima rođaka kojeg nikada nije upoznala. Jean Varda poznatiji pod nadimkom Yanco (“He is Greek. He is Great.”) živi na brodu u Sausalitu, bonvivan je, slikar i podržavatelj hipijevskog pokreta. Ponovno obiteljsko okupljanje prolazi u iznimno žovijalnom tonu, a Varda u formi minijature uspijeva dotaknuti takve kompleksne teme ka...
color, DCP, 18’
Mur murs
(France, USA, 1981)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Bernard Auroux
Synopsis:
Nakon što se 1979. vratila iz Francuske u L. A. Agnès Varda stvorila je ovaj kaleidoskopski dokumentarac, koji je ujedno i studija šarolikih urbanih migrantskih zajednica na prijelazu 70-ih u 80-e i esencijalni vodič kroz kalifornijsku uličnu umjetnost. U svojem prepoznatljivom stilu francuska kinematografska veteranka snima ulične murale po osunčanim ulicama siromašnih predjela L. A. -a. Grad je to anđela, u obličju grafitera i zidnih slikara koji oslikavaju oronule...
color, DCP, 85’
The Gleaners & I
(Les glaneurs et la glaneuse, France, 2000)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Patrick Blossier
Synopsis:
Agnès Varda u 71. godini odlučila je uzeti digitalnu kameru u ruke i krenuti s njom duž francuskih provincijskih cesta i putova. Kao izvor inspiracije za ovaj prekrasan doks ceste poslužilo joj je ulje na platnu Jeana-Francoisa Milleta (Skupljačice, 1867.), jednog od posljednjih kroničara života farmera i teških uvjeta u kojima rade. Na Milletovoj slici tri seljanke nakon žetve kupe zalutale klasove. Varda kreće u potragu za nastavljačima ove drevne tradicije i sreće šarolik...
color, DCP, 82’
The Beaches of Agnès
(Les plages d'Agnès, France, 2008)
Directed by: Agnès Varda
PHOTOGRAPHY: Julia Fabry, Hélène Louvart, Arlene Nelson, Alain Sakot, Agnès Varda
Synopsis:
Autobiografski dokumentarac kojim je Varda obilježila svoj ulazak u osmo desetljeće prikriva koliko i otkriva. Ovaj vizualni esej ili filmski kolaž komponiran je od fotografija, kazališnih kulisa, filmskih arhiva i videa. Usred svih ovih rekvizita nalazi se neuništivo mladolika i lucidna Varda kao narator, vodič, svjedok i sudionik vlastitog života tj. filmskog prikaza istog. Motiv koji sve objedinjava je plaža – arena izvan vremena u kojoj Varda za nas priređuje zabavne nadr...