Profesija: reporter
Professione: reporter, igrani, drama, triler, Italija, Francuska, Španjolska, 1975
REŽIJA: Michelangelo Antonioni
ULOGE:
Jack Nicholson (Locke),
Maria Schneider (djevojka),
Jenny Runacre (Rachel),
Ian Hendry (Knight),
Steven Berkoff (Stephen)
SCENARIJ:
Mark Peploe,
Enrico Sannia,
Michelangelo Antonioni
FOTOGRAFIJA:
Luciano Tovoli
GLAZBA:
Ivan Vandor
MONTAŽA:
Michelangelo Antonioni,
Franco Arcalli
Sadržaj:
Želeći izvještavati o gerilskim borbama radikalnih pobunjenika protiv diktature u neimenovanoj državi sjeverne Afrike, cijenjeni televizijski reporter David Locke uspije se probiti kroz Saharu i dočepati izoliranog pustinjskog hotela.
Ubrzo nakon što u susjednoj hotelskoj sobi upozna svog vršnjaka, zagonetnog Robertsona, i donekle se zbliži s njim, David iznenađen otkrije da je razgovorljivi trgovački putnik neočekivano umro. Shvativši da osim dobi s Robertsonom dijeli i sličan fizički izgled, David nepromišljeno odluči preuzeti njegov identitet i otputovati u London.
Ne zna, međutim, da je pokojnik bio trgovac oružjem i da je poslovao s vrlo opasnim ljudima, zbog čega će se preuzimanjem njegova identiteta naći u ozbiljnoj opasnosti.
'Ako pogledate pozornije, ovaj film sadrži dvije perspektive: Lockovo viđenje Afrike i moj pogled na njega', riječi su kojima je glasoviti Michelangelo Antonioni, najznačajniji autor tzv. 'neorealizma duše' 1975. godine na premijeri u Cannesu ne sasvim precizno predstavio impresivnu egzistencijalističku dramu Profesija: reporter.
Majstor kreiranja iznimno sugestivnog tjeskobnog, meditativnog i melankoličnog ozračja, realističkog psihološkog profiliranja otuđenih i razočaranih likova, dubinskog prodiranja u emotivna i psihička stanja izgubljenih i deziluzioniziranih antijunaka, te dočaravanja njihovih egzistencijalnih kriza, Antonioni se i u ovom filmu, djelu polaganog ritma u kojem je efektno objedinio teme i protagoniste triju svojih ranijih ostvarenja, Krika, Avanture i Uvećanja, bavi nezrelim protagonistom nezadovoljnim ispraznim životom, osamljenikom u doslovnom i prenesenom značenju, čovjekom očajnički željnom promjene koji postupno postaje svjestan nemogućnosti njezine realizacije.
Od samog početka, Antonioni i njegovi suscenaristi, Peter Wollen i čest Bertoluccijev suradnik Mark Peploe (Posljednji kineski car, Čaj u Sahari, Mali Buda), iznimno ekspresivno i sugestivno, prikazom Lockova nemogućnošću komunikacije uvjetovanog lutanja Saharom, predočavaju njegovu osamljenost, izgubljenost i očaj. Profesija: reporter, film koji je cijenjeni američki kritičar Andrew Sarris svojedobno nazvao 'dnevnikom dvadesetog stoljeća', i koji sjajno nosi glumačka karizma Jacka Nicholsona, fascinantna je karakterna studija pojedinca koji, mučen egzistencijalnim beznađem, samog sebe svjesno osuđuje najprije na formalni, a potom i stvarni nestanak.
boja, 126'