Glumac, scenarist i redatelj, pravim imenom Jacques Tatischeff, potomak je ruske aristokracije (djed po očevoj strani bio je general i vojni ataše u ruskoj ambasadi u Parizu) što mu je omogućilo kvalitetno školovanje. Ipak, Jacques je u adolescentskim danima najviše interesa pokazivao za sport i pantomimu, oponašajući nakon treninga situacije s terena. Oduševljeni viđenim, kolege su mu predlagali da svoje nastupe izvede i na pozornici, što Tati kasnije i čini uspješno nastupajući u kazalištima i glazbenim dvoranama Pariza tijekom tridesetih godina 20. stoljeća. Nastup i gegove prenosi u kratkometražne filmove poput
Oscar, champion de tennis (1932) Jacka Forrestera i
Soigne ton gauche (1936) Renéa Clémenta gdje Tati uz glumu, surađuje i kao scenarist. Okušava se i kao koredatelj filmom Gai dimanche (1935), no tek nakon Drugog svjetskog rata samostalno režira, piše i glumi u kratkometražnom
L'école des facteurs (1947), komičnom prikazu poštara. Potaknut velikim uspjehom filma, Tati ga prerađuje u prvo dugometražno djelo Jour de fęte (1949). Film je doživio velik uspjeh, a iako su snimljene i crno-bijela i verzija u boji, zbog tehničkih problema kolor verzije, prikazivana je isključivo crno-bijela sve do 1995. godine kada je film restauriran u boji. U prvom dugometražnom filmu Tati postavlja stilske temelje koji karakteriziraju njegovo stvaralaštvo. Bez klasične radnje i profesionalnih glumaca, njegove filmove čini niz situacija i gegova u kojima je dijalog sveden na minimum, dok su pozadinski zvukovi pojačani kako bi naglasili radnju. Odnos čovjeka koji zadržava djetinju naivnost i prostodušnost suprotstavljena je aspektima modernog doba s pratećom tehnologijom. Prepoznatljiv lik svog
alter-ega gospodina Hulota Tati će uvesti već u svom drugom dugometražnom filmu
Odmor gospodina Hulota (Les vacances de Monsieur Hulot, 1953), a bit će protagonist i u filmovima:
Moj ujak (Mon oncle, 1958) koji osvaja Oscara u kategoriji najboljega stranog filma 1959. i specijalnu nagradu žirija u Cannesu 1958. godine te
Play Time (1967) koji nakon tri godine snimanja doživljava komercijalni neuspjeh i Tatijev financijski krah nakon što je u film uložio sve svoje novce. Ipak, Tati uspijeva snimiti još jedan film s gospodinom Hulotom
Trafic (1971), nakon kojeg je uslijedio niskobudžetni film za švedsku televiziju
Parade (1974). Realizaciju posljednjeg projekta prekinula je nenadana smrt od plućne embolije 5. studenog 1982. godine u Parizu.
Filmografija
Forza Bastia (1978 / 2002) (kratkometražni, dokumentarni; završila ga je Sophie Tatischeff 2002.)
Parade (1974)
Trafic (1971)
Play Time (1967)
Moj ujak (Mon oncle, 1958)
Odmor gospodina Hulota (Les vacances de Monsieur Hulot, 1953)
Jour de fęte (1949)
Škola za poštare (L'école des facteurs, 1947) (kratkometražni)
Gai dimanche (1935) (kratkometražni)
Soigne ton gauche
Cours du soir