Jesenja sonata

Höstsonaten, igrani, Francuska, Njemačka, Švedska, UK, 1978

REŽIJA: Ingmar Bergman

Jesenja sonata

ULOGE:
Ingrid Bergman (Charlotte Andergast),
Liv Ullmann (Eva),
Lena Nyman (Helena),
Halvar Björk (Viktor),
Marianne Aminoff

SCENARIJ:
Ingmar Bergman

FOTOGRAFIJA:
Sven Nykvist

MONTAŽA:
Sylvia Ingemarsson

Sadržaj:

Sredovječna Eva naizgled je zadovoljna žena i supruga pastora Viktora s kojim živi u jednom norveškom selu. Nakon što se dugih sedam godina nije vidjela s majkom, glasovitom pijanisticom Charlotte koja nastupa diljem svijeta, Eva ju pozove u posjet, nadajući se pomirenju nakon brojnih nesporazuma i sukoba. No u Evi se praktički čitavog života skupljao bijes prema majci, bijes koji će unatoč prividnoj pomirljivosti eruptirati ubrzo nakon Charlotteina dolaska, te će ona majku optužiti da je i nju i njezinu sestru Helenu iz karijernih i egoističnih razloga napustila te se posvetila građenju karijere, kćeri ostavljajući bez majčinske ljubavi i pažnje. Dok kćeri opet pokušavaju pridobiti majčinu pažnju, u nadi da bi se odavno narušeni odnosi mogli obnoviti, susret s majkom probudit će niz starih zamjeranja i neizgovorenih optužbi te razotkriti brojne traume koje razdiru čitavu obitelj.

Godine 1979. nominirana za Oscara u kategorijama najboljeg izvornog scenarija i glavne ženske uloge (Ingrid Bergman), te iste godine ovjenčana Zlatnim globusom za najbolji film s neengleskog govornog područja, impresivna psihološka egzistencijalna drama Ingmara Bergmana film je u kojem je trostruka oskarovka Ingrid Bergman (Plinsko svjetlo, Začaran, Ozloglašena) ostvarila svoju posljednju ulogu. Djelo u kojem se Ingmar Bergman još jednom potvrdio kao majstor portretiranja kompleksnih i nepovratno zamršenih međuljudskih i obiteljskih odnosa, sam je autor naknadno pretočio u dramski tekst koji se s velikim uspjehom i danas izvodi na pozornicama diljem svijeta. Riječ je o tipičnoj bergmanovskoj intimnoj drami u kojoj se redatelj, s osloncem na tzv. ´nordijski blues´, pozabavio Strindbergovim temama i motivima, kreirajući u dobroj mjeri strindbergovski složeno i intrigantno dramsko tkivo. Dok njegovi likovi preispituju nekad davno donesene odluke, Bergman ne postavlja pitanje jesu li one dobre ili loše, nego jesu li ljudi sposobni živjeti s posljedicama tih odluka, kao i to kakve posljedice pojedinčev odabir vlastite slobode i slijeđenje vlastita puta ostavlja na drugim ljudima, osobito onima najbližima.

boja, 99'

Trailer