Henri-Georges Clouzot

20.11.1907, Niort, Francuska - 12.01.1977, Pariz, Francuska

 

Director
Scenarist i redatelj, poznat i kao “francuski Hitchcock” zbog posvećenosti mračnim trilerima. Nakon studija političkih znanosti neko vrijeme bavio se novinarstvom, a tridesetih prošlog stoljeća počinje pisati scenarije. Godine 1931. režira kratkometražni triler La terreur des Batignolles, a potom radi kao asistent redatelja za Anatolea Litvaka, Ewalda Andréa Duponta i Karla Hartla. Samostalni dugometražni debut ostvario je režijom Ubojica stanuje na broju 21 (L' assasin habite... au 21, 1942). Uslijedio je Le corbeau (1943), koji je kritiziran od francuskog pokreta otpora i dobio dozvolu za prikazivanje tek tri godine nakon rata, a i redatelju je bio zabranjen rad na filmu do 1947. godine. Dobru reputaciju vratio je zapaženim ostvarenjima poput Quai des orfèvres (1947) i Manon (1949), a Nadnica za strah (Le salaire de la peur, 1953) je osvojio Zlatnog Medvjeda u Berlinu i Grand Prix u Cannesu 1953. godine. Demoni (Les diaboliques, 1955) su mu priskrbili pažnju međunarodne javnosti. Ostali filmovi su dokumentarni film o Picassu Le mystère Picasso (1956), Les espions (1957) i kriminalistička drama La vérité (1960).

Filmografija


Filmovi redatelja

Quai des Orfevres

(1947.)

Režija: Henri-Georges Clouzot
Sadržaj:

Jenny Lamour je pjevačica koja želi uspjeti na bilo koji način. To se njezinom suprugu Mauriceu ne sviđa, a još mu se manje sviđa bilo koji kontakt Jenny s bogatim Brignonom. Kad pronađu mrtvog Brignona, inspektor Antonie pokušava rasplesti događaje i pronaći pravog ubojicu.

crno-bijeli, 105 min

Gavran

(Le corbeau, 1943)

Režija: Henri-Georges Clouzot
FOTOGRAFIJA: Nicolas Hayer
Sadržaj:

Među lokalnim stanovništvom malog provincijskoga mjesta javljaju se govorkanja, strah, nemir, međusobna sumnjičenja, licemjerje i paranoja, a sve nakon pojave “otrovnih” pisama potpisanih samo s Gavran. Pisma na svjetlo dana iznose najskrivenije tajne istaknutijih sugrađana, a nitko ne zna tko je njihov autor i što će slijedeće pismo otkriti.

c/b, 35mm, 92 min

Misterij Picassa

(Le mystere Picasso, 1956)

Režija: Henri-Georges Clouzot
FOTOGRAFIJA: Claude Renoir
Sadržaj:

Godine 1955. Henri-Georges Clouzot snimio je Picassa kako slika - rezultat je nagrađivani dokumentarac i nezaboravna fotografija Claude Renoira koja prikazuje Picassa dok stvara svoja remek djela. Film je 1956. osvojio specijalnu nagradu žirija na festivalu u Cannesu, a bio je nominiran i za Zlatnu palmu.

c/b i boja, 78 min

Demoni

(Les diaboliques, 1955)

Režija: Henri-Georges Clouzot
FOTOGRAFIJA: Armand Thirard
Sadržaj:

Na čelu ruševnog internata nalazi se Michel Delassalle, sadist koji se jednako loše odnosi prema krhkoj supruzi kao i prema ljubavnici, učiteljici koja radi s njime. Zasićene njegovim ponašanjem, njih dvije udruže snage i odluče ga ubiti. Stave mu tabletu u piće, utope ga u kadi i tijelo bace u školski bazen. No, idućega dana bazen biva ispražnjen, a tijelu ni traga. Uskoro učenici počinju tvrditi da su ga vidjeli...

35 mm, c/b, 114 min

Nadnica za strah

(Le salaire de la peur, 1953)

Režija: Henri-Georges Clouzot
FOTOGRAFIJA: Armand Thirard
Sadržaj:

U Srednjoj Americi, četiri pustolova – Mario, Jo, Luigi i Bimba –prihvaćaju ponudu jedne naftne tvrtke da za 2000 dolara svakome odvezu dva kamiona s nitroglicerinom do naftnih izvora udaljenih nekoliko stotina kilometara. Dok putuju lošim cestama i nepristupačnim terenom, postupno ih zahvaća sve veća tjeskoba zbog smrtonosnog tereta… Ovaj vrhunski psihološki pustolovni triler nagrađen je Grand Prixom u Cannesu 1953.

c/b, 131 min
Vidi cijeli program