Lordan Zafranović

11.02.1944, Maslinica na Šolti

 

Director
Diplomirao je književnost i likovnu umjetnost na Pedagoškoj akademiji u Splitu te potom studirao filmsku režiju na FAMU u Pragu. Opus je započeo 1961. igrano-eksperimentalnim filmovima Dnevnik, Priča, Dah, Kišno i Portreti /u prolazu/, za koje je nagrađivan u zemlji i inozemstvu. U profesionalnu produkciju ulazi 1965. kratkometražnim i srednjemetražnim filmovima: Ave Marija i Prvi valcer (oba 1971.) te dokumentarnim filmovima: Antika (1972), Rad zida grad (1975) i Krv i pepeo Jasenovca (1983). Dugometražni debi zabilježio je filmom Nedjelja (1969), a sustavni dugometražni opus započinje 1973. filmom Kronika jednog zločina (nagrađen u Chicagu) koji je kompilacija tri srednjemetražna filma, te filmom Muke po Mati (1975. nagrada filmske kritike u Puli ). Godine 1978. otpočinje svojevrsnu ratnu trilogiju filmom Okupacija u 26 slika nagrađen Velikom Zlatnom arenom u Puli. Preostala dva dijela su Pad Italije (1981, Velika Zlatna arena u Puli) i Večernja zvona (1986. nagrada za režiju u Puli). Zatim slijede filmovi ljubavne tematike Ujed anđela (1984) i Haloa - Praznik kurvi (1988). Svojevrsna sinteza cjelokupna Zafranovićeva djela je dugometražni dokumentarni film Zalazak stoljeća / Testament L. Z. (1994). Godinu kasnije režirao je dramu Lacrimosa (Osveta je moja) u češkoj produkciji, a u međunarodnoj produkciji snimio je Balkan Island: The Last Story of the Century(1997.). Trenutno posljednji film mu je dokumentarni o Šangaju Simfonija nebeskog grada (2004.).



Program I

Posebni program

Filmografija


Filmovi redatelja

Muke po Mati

(1975)

Režija: Lordan Zafranović
FOTOGRAFIJA: Karpo Aćimović-Godina
Sadržaj:

Splitski brodogradilišni radnik Mate, porijeklom iz dalmatinskog zaleđa gdje mu još žive žena Mare i stara majka, pokušava se afirmirati kao boksač. Istovremeno, njegov mlađi brat Luka, čija je životna nit vodilja seksualna požuda i koji sanja o odlasku u Njemačku, upušta se u strasnu ljubavnu vezu s mladom Orom, koju je do tad seksualno uzbuđivao samo njezin poočim za kojeg je mislila da joj je otac. Film je u Puli 1975. nagradila filmska kritika.

boja, 35 mm, 104 min
Vidi cijeli program