Otar Iosseliani
02.02.1934, Tiflis, SSSR (danas Tbilisi, Gruzija)
Redatelj, scenarist i montažer.
Filmografija
Vezani tekstovi
Filmovi redatelja
Bio jednom jedan drozd
(Iko shashvi mgalobeli, Gruzija, Sovjetski savez, 1970)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Abessalom Maisuradze
Sadržaj:
Ranih 70-ih godina prošlog stoljeća mladi Gia Agladze bubnjar je u simfonijskom orkestru u gruzijskoj prijestolnici Tbilisiju.. On je bezbrižan i pomalo neodgovoran momak koji sa svojom starijom majkom udovicom živi u malom stanu, a čiji se posao u orkestru svodi na to da na kraju svake izvedbe glasnim udaranjem u timpan osigurava efektan završetak koncerta. To mu omogućava da na nastupe uvijek stiže u posljednji trenutak, zbog čega dolazi u česte sukobe s ravnateljem orkestra. No...
c/b, 85'
Zbogom, jadnici
(Adieu, plancher des vaches!, Francuska, Švicarska, Italija, 1999)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: William Lubtchansky
Sadržaj:
Naočiti Nicolas mladić je u 20-im godinama života, najstariji sin u bogatoj francuskoj obitelji kojom sigurnom rukom upravlja njegova majka, energična poslovna žena. Da je riječ o drugačijoj osobi, Nicolas bi mogao vrijeme provoditi ležerno i bez uzbuđenja, no on svakodnevno potajice odlazi u Pariz. Ondje se u jednom separeu presvlači u jeftiniju odjeću te odlazi na posao čistača i perača posuđa u jednom bistrou. No Nicolas je i mladić koji često poseže za čašicom, baš kao i njegov...
boja, 118'
Opadanje lišća
(Giorgobistve, Sovjetski savez, 1966)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Abessalom Maisuradze
Sadržaj:
Mladi Nico idealističan je momak koji nakon stečene diplome prvi posao pronađe u vinariji, gdje se zaposli kao tehnički inženjer. Dok svoj posao nastoji obavljati najbolje što može, Nico će se postupno zaljubiti u privlačnu kolegicu Marinu, ali i suočiti s ozbiljnim nepravilnostima i korupcijom na radnom mjestu. Kad mu šef zapovjedi da svojim potpisom ovjeri ispravnost bačve lošeg vina, koje ima okus poput octa, Nico to odbije napraviti. Umjesto toga on u bačvu doda želatinu...
c/b, 91'
Jesenski vrtovi
(Jardins en automne, Italija, Francuska, Rusija, 2006)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: William Lubtchansky
Sadržaj:
Još jučer Vincent je bio utjecajni ministar u francuskoj vladi, s velikim uredom, brojnim osobljem i limuzinom s vozačem. No već danas on je zbog prosvjednika koji su se okupili pred zgradom vlade prisiljen podnijeti ostavku i isprazniti svoj ured. Isprva se čini da ga gubitak visoke političke funkcije pretjerano ne uzbuđuje, kao i da ga osobito ne uznemiravaju ni političke prilike u zemlji. Ono što ga više brine je njegov brak s izuzetno privlačnom Odile, koja na nepotrebne...
boja, 115'
Lov na leptire
(La chasse aux papillons, Francuska, Italija, Njemačka, 1992)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: William Lubtchansky
Sadržaj:
U trošnom dvorcu smještenom na brijegu nedaleko obližnjeg sela, u francuskoj provinciji početkom 90-ih godina prošlog stoljeća žive dvije starije gospođe, vitalna Marie-Agnès de Bayonette i njezina podjednako dobro držeća rođakinja Solange. Dame žive jednostavnim i udobnim životom, zaokupljene uspomenama i uz namjerno ignoriranje nekih ljudi koji bi ih željeli iskoristiti. Naime, trgovci nekretninama iz nedalekog mjesta rado bi se domogli njihova imanja, a među njima...
boja, 115'
Chantrapas
(Francuska, Gruzija, 2010)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Lionel Cousin, Julie Grünbaum
Sadržaj:
Mladi Nicolas je neiskusan ali ambiciozan gruzijski umjetnik, filmaš koji jedino želi snimati filmove te se kroz njih slobodno izražavati, bez da ga bilo tko u tome sputava. No u državi u kojoj živi to će biti teško izvedivo, pa i nemoguće, jer ga doslovce svi pokušavaju obuzdati i utišati, a ponajviše dežurni ideološki čistunci koji smatraju da njegov redateljski prvijenac nije projekt u skladu s proklamiranim vrijednostima socijalističkog društv...
boja, 122'
Razbojnici, poglavlje VII
(Brigands, chapitre VII, Gruzija, Francuska, Rusija, Italija, Švicarska, 1996)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: William Lubtchansky
Sadržaj:
Sredovječni Vano vladar je malog srednjovjekovnog kraljevstva koje je toliko lijepo i bogato da pobuđuje zavist kod svih susjednih kraljevstava, zbog čega je prisiljen na stalno ratovanje s njima. Za nevolju, Vano je na svom dvoru okružen zavidnim, nesposobnim, nezadovoljnim i izdaji sklonim licemjerima, a njegova supruga, kraljica Eka, toliko se dosađuje da joj u borbi protiv dosade ne pomaže ni skidanje pojasa nevinosti. Srećom, tu je kraljeva miljenica, privlačna Lia, koja Vanou uspješ...
boja, 129'
Pastorala
(Pastorali, Sovjetski savez, 1975)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Abessalom Maisuradze
Sadržaj:
Skupina gruzijskih glazbenika tijekom jednog kišnog ljeta stiže u malo planinsko selo, planirajući vrijeme provesti u vježbanju i usavršavanju zajedničkog muziciranja. Riječ je o gudačkom kvartetu iz Tbilisija, čiji će članovi spletom okolnosti postati i svjedocima brojnih svađa i sukoba među uskogrudnim i netolerantnim seljacima. Istodobno, čelist iz kvarteta zagledat će se u privlačnu mladu Eduki, kći vlasnika imanja na kojem su glazbenici smješteni, a na kojem žive tri ge...
c/b, 95'
Zimska pjesma
(Chant d'hiver, Francuska, Gruzija, 2015)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Julie Grünbaum
Sadržaj:
U Parizu tijekom Francuske revolucije, jednom markizu na giljotini bude odrubljena glava, u trenucima dok mu je lula još uvijek u ustima. U sljedećoj sekvenci promatramo kadrove iz nekog neodređenog rata, s vojnicima koji pucaju, ubijaju i pljačkaju. Ubrzo se vraćamo u Pariz u vrijeme nakon revolucije, među stanare jedne zgrade od kojih ćemo upoznati. Osim starog portira koji je ujedno i neobični trgovac ručnim raketnim bacačima, koje mijenja za stare antikvarne knjižne naslove, tu je i o...
boja, 117'
Ponedjeljak ujutro
(Lundi matin, Francuska, Italija, 2002)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: William Lubtchansky
Sadržaj:
Svakog ponedjeljka ujutro sredovječni Vincent započinje istu uobičajenu rutinu. Živeći u malom francuskom gradu s otresitom suprugom, sinovima Nicolasom i Gastonom te sa starom majkom, on nakon jednoipolsatne vožnje bez cigaretnog dima stiže na posao u tvornicu u kojoj svi puše, iako je pušenje zabranjeno. Kad mu završi radno vrijeme na poslu koji ga nimalo ne stimulira, Vincent se vraća doma i, koliko god se trudio, gotovo nikad se ne uspijeva prepustiti svojoj strasti slik...
boja, 120'
I bi svjetlost
(Et la lumiere fut, Francuska, Italija, Zapadna Njemačka, 1989)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Robert Alazraki
Sadržaj:
U jednom selu u Senegalu, smještenom usred velike šume, krajem 80-ih godina prošlog stoljeća urođeničko stanovništvo živi jednostavnim i skladnim životom, poštujući običaje predaka. Selo je organizirano kao svojevrsni matrijarhat, pa dok žene odlaze u lov lukovima i strijelama muškarci su zaduženi za pranje odjeće. No njihovu mirnu svakodnevicu organiziranu prema godišnjim dobima, potrebama navodnjavanja, nekim međusobnim rivalstvima i ljubavnim r...
boja, 105'
Ljubimci mjeseca
(Les favoris de la lune, Francuska, Italija, Sovjetski savez, 1984)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Philippe Théaudière
Sadržaj:
Jedan set porculanskog posuđa biva izrađen u francuskom gradu Limogesu tijekom 18. stoljeća, a stotinjak godina kasnije na istom mjestu biva naslikan portret razodjevene mlade žene. Oba skupocjena artefakta će u Francuskoj sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća prelaziti iz ruke u ruku, ponekad tako da budu ukradeni, a gdjekad tako da vlasnike mijenjaju na prilično neobične načine. Među onima koji će ih se domoći na dulje ili kraće vrijeme su trgovac oružjem Laplace, koji uz pomoć prijate...
boja, 101'
Priča o stvarima
(Aprili, Sovjetski savez, 1961)
Režija: Otar Iosseliani
FOTOGRAFIJA: Yuri Fednev
Sadržaj:
U gruzijskoj prijestolnici Tbilisiju početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, siromašni mladi radnik i njegova djevojka žive u malom stanu u trošnoj zgradi. Ni njoj ni njemu pretjerano ne smeta skroman život, kao ni to što je on odjeven u radničku kutu a ona u jednostavnu haljinu, jer im je najvažnija njihova snažna ljubav. Ipak, maštaju o tome kako bi bilo dobro život u tijesnom stanu u dotrajaloj zgradi zamijeniti boljom budućnošću u jednom od prostrani...