Francuski redatelj i scenarist, o čijoj se godini rođenja još raspravlja (1901. ili 1907.). Studirao je književnost i filozofiju, a potom se počeo baviti slikarstvom. U svijet filma zakoračio je 1934. godine snimivši kratkometražnu satiru
Les affaires publiques. Godine 1939. pridružio se francuskoj vojsci, no Nijemci su ga zarobili i proveo je osamnaest mjeseci kao ratni zarobljenik. Nakon puštanja na slobodu vratio se u Pariz. Za vrijeme rata započeo je pripreme za dugometražni film
Les agnes du péché, produciran 1943. godine. Uslijedile su
Dame iz Bulonjske šume (Les dames du Bois de Boulogne, 1945), posljednji film u kojem će angažirati profesionalne glumce. Karakteristika njegovih kasnijih filmova bili su naturščici koje je nazivao “modelima” i angažirao ih želeći izbjeći “kazališnu glumu”. Kinematografiju je smatrao spojem glazbe i slikarstva, a ne teatra i fotografije. Imao je specifičan minimalistički stil koji se odražavao u pojednostavljenim dijalozima, minimalnoj uporabi skladane glazbe i jednostavnu kadriranju. Međunarodnu reputaciju stekao je trećim filmom,
Dnevnik seoskog svećenika (Journal d'un curé de campagne 1951) kojim je osvojio Grand Prix na međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji 1951. godine. Slijedeći snimljen film,
Osuđenik na smrt je pobjegao (Un condamné à mort s'est échappé 1956), mnogi smatraju remek djelom, a uslijedio je
Džepar (Pickpocket, 1959), djelomično inspiriran
Zločinom i kaznom Dostojevskoga. Njegovim djelima se poslužio i u filmovima
Sretno, Baltazar (Au hasard Balthazar, 1966), inspiriranom
Idiotom, te
Quatre nuits d'un rêveur (1971) prema priči
Bijele noći. Za
Suđenje Ivani Orleanskoj (Le procès de Jeanne d'Arc, 1962) poslužio se stvarnim povijesnim bilješkama sa suđenja Ivani Orleanskoj. Kontroverzni film
Mouchette, snimljen 1967. u nekim je područjima zabranjen, navodno da ne bi poticao tinejdžere na samoubojstvo, a
Une femme douce (1969) bio je njegov prvi film u boji.
Lancelot du Lac (1974) smatra se njegovim najmračnijim filmom, a posljednja dva snimljena filma su
Le diable probablement (1977) i
Novac (L'argent, 1983), baziran na pripovijetci
Krivotvoreni kupon Lava Tolstoja.
Filmografija
- Novac / L'Argent (1983)
- Le Diable Probablement (1977)
- Lancelot du Lac (1974)
- Quatre nuits d'un ręveur (1971)- Une femme douce (1969)
- Mouchette (1967)
- Sretno, Baltazar / Au hasard Balthazar (1966)
- Suđenje Ivani Orleanskoj / Proces de Jeanne d'Arc (1962)
- Džepa / Pickpocket (1959)
- Un condamné ŕ mort s'est échappé (1956)
- Journal d'un curé de campagne (1950)
- Dame iz Bulonjske šume / Les Dames du bois de Boulogne (1945)
- Les agnes du péché (1943)
- Les affaires publiques (1934) (kratkometražni)
FILMSKI.NET - Robert Bresson